Dec 30, 2008

BLOG MENGHINA NABI MUHAMMMAD S.A.W

Baru sahaja semalam kita menyambut Tahun Baru Islam, hari ni pula kita digemparkan dengan berita wujudnya blog yang menghina Islam.Difahamkan syaitan yang bertopengkan manusia ini telah menggunakan nama dan identiti seorang wanitayg dikatakan dalam keadaan tertekan lantaran nama dan identitinya telah disalahgunakan oleh pihak yang memang dilaknat Allah ini.

Saya sudah diberitahu akan kewujudkan blog ini beberapa hari yang lepas. Saya cuba untuk mencari dan menjenguk blog tersebut, malangnya tak berjumpa.Hari ini, ada pihak yang memberikan url blog tersebut tetapi blog itu telah dikeluarkan.

Teringat saya pada peristiwa yang dialami oleh nabi Muhammad dalam menegakkan syiar Islam, iaitu ketika baginda dibaling dengan najis. Ya Allah! Betapa nabi masih dapat bersabar.Begitu agungnya keperibadian junjungan besar kita itu. Untuk menyelamatkan umatnya daripada terus tersesat, beliau sanggup menempuh kesengsaraan dan penghinaan sedemikian rupa.

Berbalik pada blog tadi, pihak berkuasa juga turut mengambil berat tentang hal ini.

Berikut adalah sedikit sedutan berita-berita berkaiatan, untuk renungan kita...

http://www.nosurgery.org/
Blog insulting Prophet Muhammad: Blog posting suspects identified
KUALA LUMPUR: Police have identified several suspects in connection with the posting on a blog which insulted Prophet Muhammad.

Sukar mengawal kemasukan blog palsu
KUALA LUMPUR 29 Dis. - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sukar mengawal kemasukan blog-blog palsu berikutan penggunaan Internet pada masa ini yang sangat meluas.

Penulis blog wajar dikenakan ISA
MELAKA 29 Dis. - Individu yang bertanggungjawab menulis blog menghina Nabi Muhammad SAW wajar dikenakan tindakan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana jelas berniat menimbulkan kekacauan dan huru-hara di kalangan masyarakat pelbagai kaum di negara ini.


Raja Muda Perlis dukacita blog hina Nabi Muhammad
KANGAR 29 Dis. - Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Syed Sirajuddin Jamalullail (gambar) dukacita dengan kewujudan blog yang menghina keperibadian Nabi Muhammad SAW.

Lagi laporan polis terhadap penulis blog
JASIN 29 Dis. - Setelah dua laporan polis dibuat oleh Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) dan Pemuda UMNO Kota Melaka semalam terhadap penulis blog yang menghina Nabi Muhammad SAW, hari ini Gerakan Belia 4B Malaysia membuat laporan yang sama.

Pantau blog 'sampah'
Ketika umat Islam di ambang sambutan Maal Hijrah 1430, negara digemparkan dengan sebuah laman blog yang menghina Islam dan keperibadian Nabi Muhammad SAW secara membabi buta, tidak bertanggungjawab serta sangat tidak beradab.


Sebenarnya di Indonesia hebooh juga hal ini sekitar bulan November, dikatakan orang yang membuat blog dan menghina nabi Muhammad itu orang Indonesia. Tapi saya tidak pasti kebenaran fakta itu.Berikut saya ambil petikan komen dalam ebuah laman blog Indonesia untuk renungan kita bersama.

http://yudiprasetyo.info/penghinaan-terhadap-nabi-muhammad-saw-melalui-blog/

faiz Says: 
November 21st, 2008 at 8:31 am 

la’natullah dan seisi alam tuk pembuat komik nabi, pembuat blognya dan juga yang membantu menyebarkannya. memang blognya sudah ditutup sejak rabu kemarin hanya saja tidak semuanya, ada beberapa yang masih bisa diakses,
Sufi Muda (1 comments.) Says: 
November 21st, 2008 at 10:51 am 

Pembuat blog yang menghina Nabi Muhammad ternyata tinggal di Batam, coba baca : http://sufimuda.wordpress.com/2008/11/21/pembuat-blog-penghina-nabi-muhammad-berdomisili-di-batam/


http://www.iluvislam.com/v1/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=8226&pid=114579+

Astaghfirullahalazim...
na'uzubillah...

ana dah tengok blog tu
biadap betul!
ya Allah, dia berani hina Nabi Muhammad SAW
sampai mcm tu skali...

salahsatunya dia kata Muhammad SAW babi...
klau dia samakan Rasulullah dengan babi,
maknanya maruah dia mungkin lebih hina dari NAJIS BABI!
[mungkin agak keterlaluan tapi kalau nak dibandingkan dengan 
penghinaan dia yg macam2 kt Rasulullah, sape lagi keterlaluan...?!] 

Adakah dia masih Islam setelah buat penghinaan mcm tu? tapi dia masih mengaku namanya Adibah Ahmad...
Ana yakin dia pasti akan dapat 'gaji' kat neraka kelak!

Orang mcm dia tak patut hidup!
Takde maruah!

Bukan kita sahaja, umat Islam di Indonesia juga mengutuk perbuatan tersebut.Menghina nabi Muhammad bukan sekadar perbuatan yang tak boleh dimaafkan tetapi satu perbuatan yang di luar batas kemanusiaan atau kebinatangan.Jelasnya,memang penulis blog itu syaitan yang bertopengkan manusia.Sedang syaitan memang musuh kita yang nyata.Lantas, tempatnya sudah dijanjikan oleh Allah iaitu di neraka jahanam.

No comments: